TelemarketingCentret er med på beatet

TelemarketingCentretTelemarketingCentret blev etableret i 2001 af Torben Larsen, der stadig i dag fungerer som administrerende direktør. Det er derfor også Torben Larsen, som bærer det primære ansvar for at TelemarketingCentret følger med udviklingen inden for marketing og især telemarketing. Lige fra dag 1 har man i TelemarketingCentret haft fokus på kundens behov, og dette er blandt andet grunden til, at man i TelemarketingCentret er meget bevidste om at holde sig opdateret på nye trends inden for branchen. Denne tilgang med kunden i fokus har gjort, at TelemarketingCentret i dag er en af de største og mest erfarne TelemarketingCentre i Danmark.

Årligt foretager TelemarketingCentret mere end 300.000 opkald til kunder med henblik på blandt andet mødebooking, og samtidig modtager man i TelemarketingCentret i alt 180.000 indgående opkald på årlig basis. Disse tal indikerer begge det solide stykke arbejde, som man i TelemarketingCentret lægger i, at sikre sine kunder et produkt af høj kvalitet, og som kan øge kunders Return On Investment med op til 200 %.

Micro-targeting vil vinde frem i 2015

Ifølge Torben Larsen fra TelemarketingCentret er en af tendenserne som vil kendetegne 2015, at man i højere grad vil fokusere på såkaldt ’micro-targeting’. Micro-targeting vil sige, at man i bredere omfang anvender data til at analysere på kunders adfærd og købsmønstre, forklarer Torben Larsen fra TelemarketingCentret. Formålet med dette er, at man med langt større præcision kan segmentere sin målgruppe og derved skræddersy sin strategi for at kontakte eller rette markedsføring mod en bestemt kunde.

I TelemarketingCentret har man allerede gennem flere år benyttet sig af denne strategi, når man tager kontakt til kunder. Af samme grund har TelemarketingCentret ansat specialister til at foretage markedsundersøgelser, der skal give indsigt i potentielle kunders behov. I TelemarketingCentret har man specialiseret sig i at håndtere store mængder data, hvilket omfatter alt fra indsamling, analyse, rens og validering af data. Når man har denne data til rådighed, er det lettere for TelemarketingCentrets phonere at rette henvendelse til samarbejdspartneres potentielle kunder. Dette er en af grunden til, at TelemarketingCentret kan garantere, at man kun vil booke møder for kunder af høj kvalitet, og som har stort potentiale for at blive omsat til et salg.

Man vil med ’Smarketing’ øge salget

’Smarketing’ er en sammentrækning af salg og marketing, og historisk set har salgsafdelingen og marketingafdelingen altid haft et anstrengt forhold. Dette har både været gældende, når der skulle vises resultater og efterfølgende, når der skulle allokeres ressourcer til det kommende årsbudget. Ifølge Torben Larsen kan 2015 blive året, hvor der bliver ændret på dette, og TelemarketingCentret er mere end klar. ”I dag er det vigtigere end nogensinde før, at man har en tæt kommunikation mellem marketing og salg, da kunders forbrugsmønstre ændrer sig hurtigere end tidligere. I TelemarketingCentret fokuser vi derfor på at have en god kommunikation med vores kunder, hvor vi via kunders data og TelemarketingCentrets ekspertise, kan få det mest optimale ud af samarbejdet.”, udtaler Torben Larsen fra TelemarketingCentret sig. I TelemarketingCentret har man kendskab til et studie fra SiriusDecisions, hvor man undersøgte B2B virksomheders integration af salgs- og marketingafdeling. Undersøgelsen viste, at man ved bedre kommunikation og integration opnåede en 27 % vækst i profit over en 3-årig periode. For virksomheder, som ikke har råd til både at have en marketing- og salgsafdeling, er TelemarketingCentret en rigtig god samarbejdspartner, da man netop i TelemarketingCentret sætter sig i kundens sted, og derved fungerer som marketingafdelingens forlængede arm.

Gamle marketingdiscipliner får ny renæssance

I TelemarketingCentret er man også glad for, at telemarketing som markedsføringsdisciplin i stadigt stigende grad er på vej tilbage på den i forvejen brede pallet af marketingværktøjer. Torben Larsen fra TelemarketingCentret henviser til en infografik fra Uberflip, der indikerer denne fremmarch, som kan vise sig at blive af stor betydning for TelemarketingCentret. Infografikken viser, at 69 % af de adspurgte inden for marketingbranchen vurderede, at relationsbaseret marketing var blandt de mest effektive.

I TelemarketingCentret har man længe haft denne anelse, da hele forretningskonceptet er bygget op omkring, at TelemarketingCentret tager personlig kontakt til kunder via telefon, hvorefter man sætter et personligt møde op mellem TelemarketingCentrets samarbejdspartnere og deres nye, potentielle kunder. I løbet af især de seneste 5 år har megen fokus været rettet på digital markedsføring, og folk har måttet lade sig nøje med online annoncering. I TelemarketingCentret tror vi, at folk er blevet trætte af denne tendens, og i højere grad vil kigge den, som de skal de skal lave forretning med i øjnene.

Med disse nye trends som Torben Larsen fra TelemarketingCentret har lagt frem for 2015, går TelemarketingCentret en spændende tid i møde.

Hvis du har fået mod på at øge dit salg gennem micro-targeting, integreret salg & marketing eller relationsbaseret markedsføring, står TelemarketingCentret klar til at øge dit salg gennem effektiv mødebooking.

TelemarketingCentret kan kontaktes på tlf. 70 23 52 12 eller på www.telemarketingcentret.dk.

Du kunne også være interesseret i disse artikler: